Review beleggen voor dummies

Review: Het boek Beleggen voor Dummies

Het boek “beleggen voor dummies” van Hans Oudshoorn is – zoals de naam al doet vermoeden – speciaal geschreven voor mensen die weinig verstand hebben van beleggen maar hier wel graag mee willen beginnen. En hoewel de AEX heus wel een belletje bij mij deed rinkelen, wist ik in principe vrij weinig over het onderwerp. Genoeg reden voor mij dus om dit boek te lezen én jullie te voorzien van een eerlijke review.

Spoedcursus beleggen

Beleggen lijkt in de huidige tijden bijna noodzakelijk om de hoge inflatie bij te benen. Als “dummie” is het echter best lastig om een begin te maken. Nu kun je natuurlijk best veel informatie op internet vinden of een expert inschakelen, maar ik besloot het boek van Hans Oudshoorn te raadplegen. In ruim 300 bladzijden neemt de schrijver je mee in de wereld van aandelen, obligaties en andere beleggingsmogelijkheden. Na deze spoedcursus ben je klaargestoomd om je eerste stappen te nemen op de beurs en je geld te laten groeien. Dat klinkt aanlokkelijk, toch?

Boek Beleggen voor Dummies

Helder, duidelijk en handige tips

Het boek beleggen voor dummies is helder en duidelijk omschreven en maakt je stap voor stap wegwijs in de wereld van beleggen. In de eerste hoofdstukken wordt de basis uitgelegd, wat ideaal is als je écht nog niks over het onderwerp weet. En hoewel het boek niet zo lekker weg leest als een romannetje, is het boek prima door te komen. Ik heb het zelf in een paar avonden uitgelezen. Na het lezen van het boek heb ik zeker het idee dat ik wat geleerd heb. De strategieën worden bijvoorbeeld goed uitgelegd en in het boek zijn handige tips te vinden. Het enige nadeel? Dat is dat de informatie soms wat oppervlakkig is.

Goede manier om kennis te maken met beleggingen

Hoewel het boek beleggen voor dummies super toegankelijk en praktisch is en best diep op de materie ingaat, worden naar mijn mening sommige begrippen niet volledig of voldoende uitgelegd. Voor echte verdieping moet je dus eigenlijk nog meer boeken lezen of nog wat research online doen. Ook voor mensen die al het een en ander weten over beleggen, kan het een nadeel zijn dat er op sommige onderwerpen niet dieper wordt ingegaan. Mocht je dit echter geen probleem vinden, dan vind ik het boek van Hans Oudshoorn de perfecte manier om kennis te maken met het onderwerp. In een paar uur leer jij alles wat je moet weten over beleggingen. Gebruik het boek ter inspiratie of als naslagwerk en hopelijk zul ook jij succesvol worden op de beurs!

Klik op onderstaande link om het boek morgen al in huis te hebben!